Wednesday, February 10, 2016

Class Notes, Wednesday, 10 February, 2016

1. Grammar: object pronouns

Let's go to page 44. Read the text and do 1a.
Vamos a la página 44. Leemos el texto y hacemos el 1a. 

1. Red Roses is a love story.
    "Rosas Rojas" es un cuento de amor.
2. Dead Man's money takes place in the USA.
    "El dinero del hombre muerto" transcurre en los EE UU.
3. Sally's Phone is about a person who is quite stressed. 
    "El teléfono de Sally" trata de una persona que está bastante estresada.
4. DMM is about a  man in a difficult situation.
    DMM trata de un hombre en una situación difícil.
5. RR is aobut a person who is romantic.
    RR trata de una persona que es romántica.
6. SP has a gadget which is important.
   SP tiene un aparato/artilugio/cachivache que es importante.

Look at the highlighted words in the texts. Who do they refer to?
Mira las palabras subrayadas de los textos. ¿A quién hacen referencia?

Red Roses
him -> The man with the roses in his hand
her -> The girl with the guitar.
her-> The girl with the guitar.

Sally's Phone
her -> Sally

Dead Man's Money
them -> people who want the money
them -> people who want the money

Let's go to page 134 and read about object pronouns.
Vamos a la página 134 y leemos sobre los pronombres de objeto.

Subject         Pronombres                  Object                  Pronombres
 Pronouns     de sujeto                       Pronouns            de objeto
I                            yo                             me                        
You                      tú/vosotros               you                       
He                       él                               him                       él  (le/lo)
She                     ella                            her                        ella (le/la)
It                          ello                            it                            ello (lo)
We                      nosotros                   us                          nosotros (nos)
They                    ellos                          them                     ellos (les/los)

*En inglés, empleamos los pronombres de sujeto cuando el pronombre reemplaza un sustantivo que es la persona u objeto que realiza la acción del verbo:

Roger plays football    ->   He plays football.
Rogelio juega al fútbol   -> Él juega al fútbol.

*Empleamos pronombres de objeto cuando el pronombre reemplaza un sustantivo que recibe la acción del verbo. 

We saw Susan and Ana in the park.  ->  We saw them in the park.
Vimos a Susan y Ana en el parque.   ->  Las vimos a ellas en el parque.

*No hay distinción entre complemento directo e indirecto a la hora de emplear pronombres en inglés. Así que, es imposible ser laísta, leísta, etc. 

Tom gave a book to Mary. -> Tom gave a book to her
Tom regaló un libro a Mary. -> Tom le regaló un libro.

Tom is watching Mary play football. -> Tom is watching her play football.
Tom mira a Mary jugar al fútbol. -> Tom le mira a ella jugar al fútbol. 

*Los pronombres de sujeto se colocan generalmente ANTES del verbo y los de objeto DESPUÉS del verbo. 

Let's do the exercises on page 135.
Vamos a hacer los ejercicios de la página 135. 

6A.a. Change the highlighted words to object pronouns.

1. I can't find my wallet.  ->  I can't find it.
    No puedo encontrar mi cartera.   -> No lo encuentro.

2. She speaks to her father in German. -> She speaks to him in German.
    Ella habla con su padre en alemán. -> Ella le habla alemán.

3. He meets his friends after work.  -> He meets them after work.
    Él queda con los amigos después de trabajar.  -> Él queda con ellos después de trabajar.

4. Can you help my friend and me?   ->   Can you help us?
     ¿Puedes ayudarme a mi amigo y a mí?   ->  ¿Puedes ayudarnos?

5. Ivan is in love with his girlfriend.  -> Ivan is in love with her.
    Ivan está enamorado de su novia.   ->  Ivan está enamorado de ella.

6. My son doesn't like cats.   ->  My son doesn't like them.
    A mi hijo no le gustan los gatos.   -> A mi hijo no le gustan. 

6A.b. Complete the sentences with a subject pronoun or object pronoun

1. Susan has a big flat. She likes it a lot. We often visit her on Sundays because she invites us for lunch.

2. I am very happy with my neighbours. They often help me with my children. They often take them to school when I'm working.

3. Mark loves Ruth but she doesn't love him. He calls her every day but she doesn't want to speak to him.

4. My brother has two dogs. He takes them for a walk twice a day. I don't like them very much because they bark at me.

5. We often take my grandfather soem magazines, but he never reads themHe watches TV all day and never turns it off. 

2. Pronunciation: /ai/ /i/ /i:/

Let's go to page 44. Vamos a la página 44.

Let's match the words to the sounds. Vamos a unir las palabras a los sonidos.

/ai/ bike ->  3. I  my  buy  smile   nice   tonight

/i/ fish -> 1. him  it   his  ring   finish   pick

/i:/ tree -> 2. he  she  me  meet  read   leave

*pick - escoger, coger
*leave - salir, marcharse

Let's listen to track 3.23 and check. Escuchamos la pista 3.23 para confirmar.

Listen to track 3.24 and try to hear the difference.
Escucha la pista 3.24 e intenta oir la diferencia. 

Practice prononuncing the sounds in the story you hear on track 3.26.
Practica la pronunciación de los sonidos en el cuento que oyes en la pista 3.26.

3. Reading and Listening

Look at page 45. Do exercise 3A. Let's check.
Mira la página 45. Haz el ejercicio 3A. Vamos a comprobar.

1. Where are Claire and Sally?  They are in a clothes shop.
    ¿Dónde están Claire y Sally? Están en una tienda de ropa.
2. Why doesn't Sally buy the skirt immediately? Because her boyfriend doesn't like red.
    ¿Por qué Sally no se compra la falda inmediatamente? Porque a su novio no le gusta el        color rojo.
3. What do they do when they finish shopping? 
    Claire goes back to work and Sally has a coffee and phones her mum.
    ¿Qué hacen cuando terminan de comprar?
    Claire vuelve al trabajo y Sally se toma un café y llama a su madre.
4. Why does she phone her mother? To tell her about the new skirt.
    ¿Por qué le llama a su madre? Para contarle lo de la falda nueva.
5. What is Paul doing when Sally is talking to her mother?
    Paul is finishing his coffee and talking to a friend on the phone.
    ¿Qué está haciendo Paul cuando Sally está hablando con su madre?
    Está terminando su café y hablando con un amigo por el teléfono.
6. What happens when he stands up?
    The bag with the skirt falls on the floor and he picks it up.
    ¿Qué ocurre cuando se pone de pie?
    La bolsa con la falda se cae al suelo y él lo recoge.
7. Do they go out of the café together?
    No, Paul leaves first.
    ¿Salen juntos (a la vez) de la cafetería?
    No, Paul sale primero.

Read and listen to the next part of the story with track 3.28.
Lee y escucha la siguiente parte del cuento con la pista 3.28.

Why are Paul and Sally having problems?
¿Por qué Paul y Sally están experimentando problemas?

Because they have got each other's phones.
Porque tienen el teléfono de la otra persona.

New Words:

fall ->  caerse
pick up -> recoger, ir a buscar con el coche
put down -> posar, poner en un superficie plano

MORE PRACTICE

Pronouns (Explanation)

Pronouns (Exercises)

Object Pronouns (Exercises)

No comments:

Post a Comment